wtorek, 26 lipca 2016

Aktualizacja 0.6.0

Nową wersję gry można pobrać pod tym adresem:
https://drive.google.com/open?id=0B_YKEPym2wKDVGJKZk9Vb0pPVk0

Zasady gry można znaleźć pod adresem:
http://tokenbattle.blogspot.com/2016/07/zasady-gry.html

Zmiany w balansie:
- Zmodyfikowano żeton zwiększający przyrost punktów sąsiednich wrogich żetonów (omówienie niżej).

Nowości:
- Dodano 6 nowych żetonów (ich omówienie niżej).

Poprawki:
- Zmniejszono liczbę komunikatów związanych z rozgrywką wysyłanych z hosta na klientów gry. Obecnie ma to małe znaczenie, ale jeśli w przyszłości postawię serwer, to będzie mu trochę lżej. Przepisywanie kodu zajęło mi więcej czasu niż sądziłem i dlatego dzisiejsza aktualizacja pojawiła się z opóźnieniem.
- Naprawiono szereg różnych błędów (błędy związane z LAN'em, pomniejsze błędy graficzne i AI).
- Od teraz AI tworząc/przemieszczając żetony stara się uwzględniać ich interakcje z żetonami specjalnymi.

Omówienie zmiany w balansie


Pokazany wyżej żeton dawał duży przyrost punktacji (aż 6 punktów na turę), ale w zamian zwiększał przyrost punktacji sąsiednich wrogich żetonów o 1 pkt. Stosując ten żeton trzeba dążyć do tego, by przeciwnik nie postawił koło niego wiele własnych żetonów. Nie było to trudne jeśli żeton postawiło się w samym rogu planszy - nawet jeśli przeciwnik starał się zminimalizować jego siłę otaczając ten żeton, to gracz stosujący ten żeton i tak wychodził kilka punktów na plus. Jedynym skutecznym zagraniem przeciwko temu żetonowi było wypchnięcie go poza planszę, jednak to doprowadzało do tego, że zbyt opłacalne było granie tego żetonu i/lub żetony które mogły go wypchnąć poza planszę. Wymuszenie na graczu stosowanie kilku konkretnych żetonów zmniejszało różnorodność rozgrywki, co jest cechą niepożądaną w grach.

Żeton został więc zmieniony w taki sposób, aby stawiał żetony o wartości 1 dla przeciwnika na sąsiednich polach po przekątnej. Teraz stawiając go w rogu planszy nadal będzie skuteczny, ale pod warunkiem, że na odpowiednim polu będzie znajdował się przyjazny żeton, który zablokuje umiejętność specjalną aktywowaną przez kartę tego żetonu.

Omówienie nowych żetonów


Umiejętność oznaczona tym symbolem redukuje wartość żetonów na obszarze umiejętności o wartość równą liczbie przyjaznych żetonów na obszarze umiejętności. Innymi słowy aby zredukować wartość żetonów musimy uszkodzić także swoje własne żetony, a im więcej własnych żetonów poświęcimy, tym mocniej możemy zaszkodzić przeciwnikowi.

Po ostatnich aktualizacjach coraz łatwiej jest zapełnić planszę (co przyspiesza rozgrywkę), więc warto jest zapewnić graczom coś co pozwoli ten efekt odwróci - niektórzy wolą szybsze mecze, a inni wręcz odwrotnie. Nowa umiejętność nie tylko pozwala wyczyścić część planszy (co opóźnia jej zapełnienie i koniec gry), ale także wyraźnie redukuje przyrost punktacji obu graczy, dając graczom szansę na dłuższą rozgrywkę i szansę na zwrot akcji.

Prócz tego nowa umiejętność nadaje dodatkowego znaczenia innym istniejącym już żetonom. Jeśli jeden z gracz posiada sporo żetonów o wartości 1 (co łatwo osiągnąć stosując kartę stawiającą wiele słabych żetonów na raz), to może starać się poświęcić właśnie je - nawet jeśli umiejętność zada spore obrażenia wszystkim w zasięgu, to ucierpimy niewiele. Dodatkowo w grze istnieją żetony, które po zniszczeniu zostają zastąpione żetonem o wartości 1, które także mogą być świetną dopałką do tej umiejętności.

Umiejętność przedstawiona tym pomarańczowym symbolem sprawia, że stawiany przez nas żeton zamienia się miejscem z ostatnio położonym przez gracza żetonem. W przeciwieństwie do innych umiejętności przemieszczających ta nie pozwala na wypchnięcie wrogiego żetony poza planszę, ale za to pozwala umiejscowić określony żeton na dowolnym pustym polu na całej planszy. Jest to fajny sposób na radzenie sobie z żetonami specjalnymi, których efektywność zmienia się w zależności od ich położenia, ale przestawiając wrogi żeton można jeszcze ułatwić sobie korzystanie z innych swoich umiejętności.

Żeton przedstawiony po lewej stronie pomiędzy turami redukuje wartość pierwszych napotkanych żetonów w każdym poziomym kierunku o 1 pkt. Żeton ten może częściowo przypominać wieżyczkę z gier typu tower defense, która obija wszystko to, co znajdzie się w jej zasięgu. Dzięki temu żetonowi pozycjonowanie żetonów nabiera większego znaczenia, przykładowo przeciwnik może go przesunąć w taki sposób, aby zamiast niszczyć jego żetony zaczął niszczyć nasze własne, a wtedy sami zaczniemy rozważać jego zniszczenie/przesunięcie. Z pewnością będzie on doprowadzał do wielu nietypowych i ciekawych sytuacji.

A ten żeton działa tak jak powyższy, tylko w linii pionowej.




Swoją drogą powinienem chyba ponadawać jakieś nazwy wszystkim umiejętnościom, żetonom i kartom, bo trochę głupio się je opisuje bez nazw...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz