niedziela, 10 lipca 2016

Zasady gry


W Token Battle naprzeciw siebie staje dwóch graczy, którzy naprzemiennie kładą żetony planszy składającej się z 36 pól.
Każdy z graczy dysponuje 4 stosami kart, które reprezentują różne żetony. W trakcie swojej tury gracz musi wybrać jedną z kart znajdujących się na szczytach stosów i postawić jej odpowiadający jej żeton na wybranym pustym polu. Gdy karta zostanie użyta, zostaje umieszczona na spodzie stosu, odsłaniając następną kartę ze swego stosu. Po wykonaniu ruchu obaj gracze zyskują punkty równe sumie wartości ich żetonów znajdujących się na planszy.


Karty


Każda karta żetonu zawiera o nim 4 podstawowe informacje:
- wartość żetonu,
- typ umiejętności,
- obszar działania umiejętności,
- typ żetonu.


Liczba znajdująca się w lewym górnym rogu karty oznacza wartość żetonu, czyli liczbę punktów którą gracz otrzymuje co turę po jego wystawieniu. Symbol w prawym górnym rogu oznacza typ umiejętności którą posiada żeton, zaś kwadraty wokół koła pokazują na które z sąsiednich pól wpłynie umiejętność gdy żeton zostanie umieszczony na planszy. Symbol koła oznacza tutaj typ żetonu.


Typy umiejętności


Redukuje wartość żetonów będących celem o 1 pkt.
Odpycha żetony będące celem od stawianego żetonu.





Przemieszcza żetony będące celem na pola symetryczne względem stawianego żetonu.





Tworzy przyjazne Zwykłe Żetony o wartości 1 na pustych polach będących celem umiejętności.


 Tworzy Zdradzieckie Żetony o wartości 2 na pustych polach będących celem umiejętności.




Jeśli obszar umiejętności jest pokryty co najmniej 4 żetonami, zyskujesz dodatkową turę.






Przeciwnicy zyskują dodatkową turę.





Redukuje wartość żetonów będących celem umiejętności o wartość równą liczbie przyjaznych żetonów na obszarze umiejętności.

Zamienia miejscami stawiany żeton z ostatnio zagranym żetonem.




Zamienia żetony o wartości mniejszej niż 3 będące celem umiejętności w Złote Żetony (podwajają swój przyrost punktacji ze wszystkich źródeł dwukrotnie).



Zwiększa wartość następnego zagranego przez ciebie żetonu o 1.




Przejmuje kontrolę nad wrogimi żetonami będącymi celem o wartości mniejszej lub równej 3, oraz wzmacnia stawiany żeton o ich wartość.




Kradnie do 2 pkt. wartości z przyjaznych żetonów będących celem.




Zamienia wrogie żetony będące celem w Zwykłe Żetony i zwiększa i wartość o 1.




Zamienia Zwykłe Żetony będące celem w Podpalone Żetony (tracą one 1 pkt. wartości po turach właściciela).




Niszczy nasłabsze żetony będące celem. Co najmniej 2 żetony muszą być obrane za cel aby aktywować efekt.




Redukuje wartość żetonów będących celem o 2.




Odpycha 1 pkt. wartości żetonów będących celem od zagrywanego żetonu. Punkt ten może utworzyć Zwykły Żeton o wartości 1 lub wzmocnić następny żeton o 1.



Zmniejsza wartość następnego żetonu zagrywanego przez przeciwników o 2 za każdy wrogi żeton będący celem.



Przekazuje 1 pkt. wartości zagrywanego żetonu dla przyjaznych żetonów będących celem.



Zwiększa wartość najsilniejszych żetonów będących celem o 1, oraz zmniejsza wartość najsłabszych żetonów będących celem o 1.




Redukuje wartość żetonów będących celem do wartości najsłabszego żetonu będącego celem.




Zmienia żetony będące celem w Płonące Żetony (tracą one 1 pkt. wartości po turach właściciela).



Zamienia wartości żetonów będących celem po przeciwnych stronach zagrywanego zetonu.



Podwaja wartości żetonów będących celem jeśli co najmniej 3 żetony są objęte obszarem umiejętności.




Zamienia typ żetonu zagranego żetonu z typem żetonu najsłabszego żetonu w obszarze umiejętności.




Przejmuje najsłabszy żeton będący celem. Co najmniej 2 żetony muszą być obrane za cel.




Za każdy wrogi żeton będący celem: zwiększ wartość zagrywanego żetonu o 1, oraz zmniejsz wartość twojego następnego zagranego żetonu o 1.




Jeśli co najmniej 2 wrogie żetony są objęte obszarem umiejętności, zyskaj status kontr-ataku (po turach przeciwnika zyskaj dodatkową turę).




Typy żetonów



Zwykły Żeton
Żeton bez efektów specjalnych.




Uparty Żeton
Jeśli żeton zostaje zniszczony, zamiast tego staje się zwykłym żetonem o wartości 1.




Przyjazny Wzmacniacz
Zwiększa przyrost punktacji wszystkich pobliskich przyjaznych żetonów o 1.



Neutralny Wzmacniacz
Zwiększa przyrost punktacji wszystkich pobliskich żetonów o 1.




Wrogi Wzmacniacz
Zwiększa przyrost punktacji wszystkich pobliskich przyjaznych żetonów o 1.




Poziomy Laser
Po każdej turze właściciela redukuje wartość pierwszych napotkanych żetonów w każdym poziomym kierunku o 1 pkt.


Pionowy Laser
Po każdej turze właściciela redukuje wartość pierwszych napotkanych żetonów w każdym pionowym kierunku o 1 pkt.



Złoty Żeton
Podwaja swój przyrost punktacji ze wszystkich źródeł dwukrotnie.



Zdradziecki Żeton
Generuje punkty dla przeciwnika.



Płonący Żeton
Po każdej turze właściciela traci 1 pkt. wartości.



Giermkowy Żeton
Po każdej turze właściciela zwiększa swoją wartość o 1 jeśli jest w pobliżu mocniejszego żetonu.


Dynamitowy Żeton
Po każdej turze właściciela zmniejsza swoją wartość o 1. Gdy zostanie zniszczony na polu, redukuje wartość pobliskich żetonów o 4.



Cele wygranej


Rozgrywka zostaje zakończona gdy jeden z graczy osiągnie 1000 punktów, lub gdy wszystkie pola na planszy zostaną zapełnione. Wygrywa ten gracz, który na koniec meczu posiada najwięcej punktów.


Zestawy żetonów


Każdy z graczy może stworzyć swoje własne zestawy żetonów, które potem będzie wykorzystywał w grze.



Aby utworzyć swój własny zestaw należy wejść w edytor zestawów żetonów, a następnie przenieść wybrane karty z kolekcji kart do swojego zestawu. Każdy z 4 pasów znajdujących się po lewej stronie edytora oznacza inny stos kart w grze, a na każdym z nich musi znajdować się od 2 do 5 kart. Od kolejności kart na stosach będzie zależeć dostęp do nich w trakcie gry - te na górze będą dla gracza dostępne na początku partii, a dopiero po ich zużyciu gracz zyska dostęp do kolejnych kart.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz