niedziela, 10 lipca 2016

Zasady gry


W Token Battle naprzeciw siebie staje dwóch graczy, którzy naprzemiennie kładą żetony planszy składającej się z 36 pól.
Każdy z graczy dysponuje 4 stosami kart, które reprezentują różne żetony. W trakcie swojej tury gracz musi wybrać jedną z kart znajdujących się na szczytach stosów i postawić jej odpowiadający jej żeton na wybranym pustym polu. Gdy karta zostanie użyta, zostaje umieszczona na spodzie stosu, odsłaniając następną kartę ze swego stosu. Po wykonaniu ruchu obaj gracze zyskują punkty równe sumie wartości ich żetonów znajdujących się na planszy.


Karty


Każda karta żetonu zawiera o nim 4 podstawowe informacje:
- wartość żetonu,
- typ umiejętności,
- obszar działania umiejętności,
- typ żetonu.


Liczba znajdująca się w lewym górnym rogu karty oznacza wartość żetonu, czyli liczbę punktów którą gracz otrzymuje co turę po jego wystawieniu. Symbol w prawym górnym rogu oznacza typ umiejętności którą posiada żeton, zaś kwadraty wokół koła pokazują na które z sąsiednich pól wpłynie umiejętność gdy żeton zostanie umieszczony na planszy. Symbol koła oznacza tutaj typ żetonu.


Typy umiejętności


Na chwilę obecną w grze istnieje 5 typów umiejętności, ale liczba ta będzie stale wzrastać.


Redukuje wartość żetonów będących celem o 1 pkt.


Odpycha żetony będące celem od stawianego żetonu.


Przemieszcza żetony będące celem na pola symetryczne względem stawianego żetonu.


Tworzy przyjazne żetony o wartości 1 na pustych polach będących celem umiejętności.


 Tworzy wrogie żetony o wartości 1 na pustych polach będących celem umiejętności.


Jeśli obszar umiejętności jest kompletnie pokryty żetonami, zyskujesz dodatkową turę.


Przeciwnik zyskuje dodatkową turę.


Redukuje wartość żetonów będących celem umiejętności o wartość równą liczbie przyjaznych żetonów na obszarze umiejętności.


Zamienia miejscami stawiany żeton z ostatnio zagranym żetonem.



Zamienia żetony o wartości mniejszej niż 3 będące celem umiejętności w Złote Żetony (podwajają swój przyrost punktacji ze wszystkich źródeł dwukrotnie).

Zwiększa wartość następnego zagranego przez ciebie żetonu o 1.

Typy żetonów


Żeton bez efektów specjalnych.


Jeśli żeton zostaje zniszczony, zamiast tego staje się zwykłym żetonem o wartości 1.


Zwiększa przyrost punktacji wszystkich pobliskich przyjaznych żetonów o 1.


Zwiększa przyrost punktacji wszystkich pobliskich żetonów o 1.


Zwiększa przyrost punktacji wszystkich pobliskich przyjaznych żetonów o 1.


Pomiędzy turami redukuje wartość pierwszych napotkanych żetonów w każdym poziomym kierunku o 1 pkt.


Pomiędzy turami redukuje wartość pierwszych napotkanych żetonów w każdym pionowym kierunku o 1 pkt.


Podwaja swój przyrost punktacji ze wszystkich źródeł dwukrotnie.

Cele wygranej


Rozgrywka zostaje zakończona gdy jeden z graczy osiągnie 1000 punktów, lub gdy wszystkie pola na planszy zostaną zapełnione. Wygrywa ten gracz, który na koniec meczu posiada najwięcej punktów.


Zestawy żetonów


Każdy z graczy może stworzyć swoje własne zestawy żetonów, które potem będzie wykorzystywał w grze.



Aby utworzyć swój własny zestaw należy wejść w edytor zestawów żetonów, a następnie przenieść wybrane karty z kolekcji kart do swojego zestawu. Każdy z 4 pasów znajdujących się po lewej stronie edytora oznacza inny stos kart w grze, a na każdym z nich musi znajdować się od 2 do 5 kart. Od kolejności kart na stosach będzie zależeć dostęp do nich w trakcie gry - te na górze będą dla gracza dostępne na początku partii, a dopiero po ich zużyciu gracz zyska dostęp do kolejnych kart.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz