piątek, 24 listopada 2017

Aktualizacja 0.18.0

Nową wersję gry można pobrać pod tym adresem:
https://drive.google.com/open?id=0B_YKEPym2wKDVGJKZk9Vb0pPVk0

Zasady gry można znaleźć pod adresem:
http://tokenbattle.blogspot.com/2016/07/zasady-gry.html

Nowości


Do edytora zestawów kart żetonów wprowadzono filtry. Od teraz można filtrować kolekcję kart według wartości żetonów, typów żetonów, typów umiejętności i obszaru umiejętności. Dodatkowo dodano 7 przycisków pozwalających na przełączanie pomiędzy stronami. Dotychczas można było przechodzić tylko na sąsiednie strony, przez co przejście ze strony 1 do 6 zajmowało aż 5 kliknięć. Teraz na każdą stronę można przejść jednym kliknięciem. Na razie karty mieszczą się na sześciu stronach, więc siódma strona będzie nieaktywna, ale stanie się aktywna gdy pula kart się zmieni wraz z następnymi aktualizacjami. Jeśli stron będzie więcej, to schemat stron w miarę możliwości będzie wyglądał następująco: 1, n-2, n-1, n, n+1, n+2, k. Część ikon została przemieszczona do prawego górnego rogu. Ogólny wygląd edytora wygląda teraz tak:



AI

- Od teraz AI przy obliczeniach bierze pod uwagę nie typ zagrywanego żetonu, lecz typ uzyskanego żetonu (jeśli umiejętność dołączona do żetonu zmieniła jego typ, to będzie brany pod uwagę nowy typ, a nie pierwotny).
- Od teraz AI będzie poprawniej szacować wartość żetonów które wzmacniają się po turach właściciela gdy są w pobliżu silniejszych żetonów.

Naprawione błędy

Poprawiono opis umiejętności podwajającej wartość żetonów, który według opisu wymagał obrania za cel co najmniej 4 żetonów, choć według założeń miał wymagać obrania za cel co najmniej 3 żetonów.


Naprawiono błąd który sprawiał, że istniały 2 identyczne karty odpychające punkt wartości żetonów w liniach pionowych i poziomych. Teraz druga karta działa po skosach.


Naprawiono błąd wizualny który sprawiał, że podgląd działania umiejętności kontr-ataku dającej dodatkową turę po turach przeciwnika zawsze wyświetlał tą umiejętność jako nieaktywną.


- Naprawiono błąd który sprawiał, że przy pobraniu informacji z serwera nie były pobierane informacje o tym jaki żeton był ostatnio zagrany (informacja ta była potrzebna w przypadku umiejętności wchodzących w interakcję z ostatnio zagranym żetonem).

Zmiany w żetonach

 Uparty żeton jest teraz niewrażliwy na przemieszczanie. Zależy mi na tym, aby każda umiejętność posiadała wiele kontr-zagrań, a umiejętności zdolne do wypchnięcia żetonu poza planszę dotychczas były wrażliwe tylko na żetony o niskich wartościach, które z kolei łatwo można się było pozbyć raniącymi umiejętnościami obszarowymi.

Zmiany w umiejętnościach

Umiejętność tworząca żetony o wartości 1 na pustych polach teraz dodatko zwiększa wartość istniejących żetonów będących celem. Umiejętność ta była świetna do zapełniania planszy, ale jej potencjał szybko się zmniejszał, ponieważ im więcej pól było zajętych, tym trudniej było tworzyć nowe żetony. O ile w przypadku małego obszaru umiejętności nie było to aż tak problematyczne, to potencjał większego obszaru zmniejszał się bardzo szybko i karta szybko zyskiwała miano bezużytecznej. Teraz częściej będzie można zapełniać planszę nie oddając przewagi przeciwnikowi.

Umiejętność tworząca Zdradzieckie Żetony zamiast tworzyć żetony o wartości 2 tworzy teraz żetony o wartości 1 tak jak robiła to kiedyś. Umiejętność ta była skuteczna głównie wtedy, gdy plansza była prawie pełna, a odkąd 50 tur stało się dodatkowym warunkiem rozstrzygnięcia gry trudniej jest doprowadzić do takiej sytuacji. Dodatkowo umiejętność te posiadają karty z żetonami o dużej bazowej wartości, a te ostatnio stały się słabsze wskutek wprowadzenia nowych kart, a więc wymagane było zrównoważenie.

Umiejętność generująca ekstra turę właścicielowi gdy umiejętność obejmuje obszarem co najmniej 4 żetony robi to teraz dla co najmniej 3 żetonów.



Umiejętność generująca ekstra turę przeciwnikowi generuje ekstra turę tylko wtedy, gdy co najmniej 1 wrogi żeton jest obrany za cel. Dodatkowo wtedy wartość zagrywanego żetonu wzrasta o 4. Dotychczas umiejętność ta była doczepiona do żetonu o wartości 9. Mimo iż żeton miał dużą wartość, to przeciwnik miał aż 2 tury na reakcję, a gra oferuje mnóstwo rozwiązań pozwalających na pozbycie się tak mocnego żetonu, co zwykle skutkowało zyskaniem przez przeciwnika olbrzymiej przewagi. Teraz gracz może zdecydować czy woli mieć przeciętny żeton bez efektu, czy potężny żeton w zamian za danie tury przeciwnikowi. Można dzięki temu dopasować strategię do przeciwnika i jeśli dobry gracz wyczuje zagrożenie będzie unikał aktywacji umiejętności tej karty.

Umiejętność zmieniająca wrogie zetony w Zwykłe Żetony i zwiększające ich wartość o 1 działa teraz tylko na żetony, które dodatkowo nie są Zwykłymi Żetonami. Umiejętność ta służy głównie do neutralizowania wrogich żetonów specjalnych, choć robi to kosztem zwiększenia ich wartości. Zwykle nie jest to zła wymiana, ale czasami zdarza się, że aby to zrobić musieliśmy także wzmocnić pobliskie żetony które nie posiadają żadnych specjalnych umiejętności, co zmniejszało ogólną użyteczność tej karty.

Zmiany w kartach

Większość zmian jest spowodowane problemem inflacji który omówiłem w ostatnim wpisie:
http://tokenbattle.blogspot.com/2017/11/problem-z-inflacja.html
Liczba zmian może wydawać się bardzo duża, ale można powiedzieć, że jeśli wszystko zostało osłabione, to nic się nie zmieniło.


Prócz tego zmieniono jeszcze następujące karty:



Nowe karty



Umiejętność ta niszczy wrogie żetony będące celem. Karty z tą umiejętnością zostały stworzone, aby w grze istniały jakieś karty do zwalczania żetonów które wystawiają zdradziecki żeton. Zwiększy to pole do popisu graczy, którzy lubią opierać się na mechanice tego żetonu.


Umiejętność ta kopiuje efekt ostatnio zagranej innej umiejętności, ale działa ona na innym obszarze działania. Wadą tej umiejętności jest spora zależność od ruchów przeciwnika - jeśli nie zagra żadnej umiejętności która byłaby dla nas wartościowa, to karta będzie zalegała nam na ręce. Z drugiej strony umiejętność ta posiada olbrzymią zaletę - jej efekt może zmieniać się z tury na turę, co pozwala na dynamiczną zmianę strategii i zaskoczenie przeciwnika. Prócz tego umiejętność ta pozwala skopiować nasze umiejętności, jeśli możemy wykonać kilka tur pod rząd, więc w połączeniu z niektórymi umiejętnościami efekt może okazać się zabójczy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz