piątek, 10 listopada 2017

Plany na przyszłość

Token Battle ciągle się rozwija. Tempo tego rozwoju jest raczej nierównomierne, ale cały czas wykonywane są mniejsze lub większe kroczki do przodu. Oto co zostanie wprowadzone w przyszłości:

Nowe tryby gry


Wyzwania - wyzwania będą puzzlami w których gracz staje przed planszą przypominającą środek meczu, choć nie zawsze możliwe byłoby uzyskanie takiego stanu planszy w normalnej grze. Gracz ma do dyspozycji od 1 do 4 kart których może użyć w dowolnej kolejności, a każdą kartę może użyć maksymalnie raz. Przeciwnik nie wykonuje ruchów. Zadaniem gracza jest wygrać z przeciwnikiem poprzez jak najsprytniejsze wykorzystanie swoich kart. Wyzwania będą krótkie, ale będą świetnymi łamigłówkami wprowadzającymi graczy w różnorodne strategie w tej grze.

Zwykłe AI z wyborem poziomu trudności - będzie to AI które znamy obecnie, z tym że zamiast łatwego i normalnego AI będziemy mieli możliwość wybrania AI o jednym z 5 poziomów trudności. Im słabsze AI, tym większa szansa na przegapienie korzystnego ruchu lub popełnienie błędu.

AI z zestawem kontrującym - AI będzie starało się złożyć swój zestaw kart żetonów w taki sposób, aby był jak najbardziej skuteczny przeciwko zestawowi gracza. Można więc powiedzieć, że to AI na swój sposób oszukuje, ponieważ wie z czego korzysta jego przeciwnik, ale wiedzę tą będzie wykorzystywało tylko przy tworzeniu talii - w trakcie gry będzie grało tak jak zwykłe AI. AI to powinno być dla graczy większym wyzwaniem niż zwykłe AI, o ile faktycznie będzie ono składało dobre talie.

Bossy - bossy będą grami z AI na nowych zasadach. Każdy boss będzie oferował inną premię która będzie przyznawana obu graczom lub tylko bossowi. W pierwszym przypadku gracz będzie musiał starać się wykorzystać obustronny bonus tak, aby dawał przewagę głównie jemu. W drugim przypadku gracz będzie musiał skontrować strategię przeciwnika tak aby wygrać mimo bonusu bossa. Bossy będą posiadały zestawy żetonów dopasowane do bonusu.

Co prócz tego?

Gra będzie cały czas poprawiana wizualnie. Za jakiś czas ujrzymy trójwymiarowe plansze do gry czy zaprojektowane od nowa menu.

Coraz więcej poprawek UI. Przykładem jest tu wprowadzenie opcji włączającej wyświetlania ostatnio zagranej karty przez przeciwnika. Opcja taka będzie dla nowych graczy wygodniejsza niż ciągłe zaglądanie do historii ruchów by sprawdzić kartę której nie znają. Poprawek UI będzie wiele.

Samouczek. Oczywiście do gry potrzebny jest porządny samouczek, ale wolę poczekać z jego stworzeniem do czasu aż wygląd wizualny gry się ustabilizuje.

Oczywiście więcej kart, żetonów i umiejętności, a także zmiany w balansie w elementach które tego potrzebują.

Wybór wersji językowych. Trochę to głupio wygląda, gdy polska gra nie posiada polskiej wersji językowej. Z czasem dodam możliwość wyboru między angielską, a polską wersją językową.

No i oczywiście ciągłe poprawki błędów. Wszystkie błędy będą z czasem usunięte.

I jeszcze parę słow:

Token Battle programuję sam, a prócz tego mam na głowie studia i praktyki, dlatego praca nad grą przebiega dosyć wolno. Jeśli jednak będziecie cierpliwi, to w końcu zobaczymy jak gra ta staje dojdzie do pełni swoich sił.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz