niedziela, 20 maja 2018

Aktualizacja 0.28.0

Nową wersję gry można pobrać pod tym adresem:
https://drive.google.com/open?id=0B_YKEPym2wKDVGJKZk9Vb0pPVk0

Zasady gry można znaleźć pod adresem:
http://tokenbattle.blogspot.com/2016/07/zasady-gry.html

Naprawione błędy

- Naprawiono błąd który sprawiał, że gdy tooltip pojawiał się po lewej lub prawej stronie obiektu na którego najechało się myszką, to częściowo go zasłaniał.
- Naprawiono błąd który sprawiał, że efekt umiejętności przywracającej stan żetonów z poprzedniej tury podświetlał się jakby umiejętność zadziałała jeśli obejmowała ona pustych polach na których znajdował się żeton.
- Naprawion błąd który sprawiał, że ostatnia aktualizacja przycisków (animacje związane z najeżdniem na nie i klikaniem) wpłynęła na ekran wyzwań.
- Naprawiono błąd w edytorze zestawów kart, który sprawiał, że gdy po załadowaniu się zestawu kart usunięcie karty mogło powodować zastąpienie ją inną kartą.
- Naprawiono błąd który sprawiał, że filtry w edytorze zestawów kart mogły powodować różnorodne problemy związane z wyświetlaniem kart i dodawaniu ich do zestawu kart.
- Naprawiono błąd który sprawiał, że nie dało się zakończyć wyzwań.


Nowości

- Zmiana filtru w edytorze zestawów kart dodatkowo będzie powodowała wyświetlenie się strony, na której będzie się znajdować karta o ID nie-mniejszym niż pierwsza karta ze strony którą ostatnio wybraliśmy. Innymi słowy filtrowanie kart będzie sprawiało, że w miarę możliwości nadal będą wyświetlane karty z mniej więcej tej samej części kolekcji kart.
- Od teraz efekty modyfikujące wartość następnego żetonu sprawiają, że na podglądzie ruchu liczba na żetonie będzie zielona jeśli żeton będzie wzmocniony oraz czerwona jeśli żeton będzie osłabiony.
- Dodano 6 nowych wyzwań.

AI

- Jeśli jakiś ruch powoduje zakończenie gry, AI rozważając ten ruch uzna go za korzystny jeśli pozwoli mu on wygrać grę oraz za niekorzystny jeśli sprawi że ją przegra, dzięki czemu będzie rozważniej dobierał swój ostatni ruch.

Zmiany w żetonach


Od teraz wartość tego żetonu spada gdy w pobliżu zostanie zagrany wrogi żeton, a nie jedynie utworzony. Innymi słowy jeśli przeciwnik zagra kartę która tworzy wiele żetonów, to wartość naszego żetonu spadnie maksymalnie o jeden punkt, ponieważ tylko jeden z tych żetonów został zagrany. Zmiana ta została wprowadzona po to by w grze istniało więcej zagrań które byłyby skuteczne przeciwko strategii opierającej się na wystawianiu dużej ilości żetonów o niskich wartościach.

Zmiany w balansie


Karty te były zbyt skuteczna w początkowej fazie gry. Wystarczyło zagrać kartę która zapełniłaby okolice krawędzi naszymi żetonami, a następnie zagrać jedną z wymienionych kart, dzięki czemu jej negatywna umiejętność nie miałaby efektu, a przyrost punktacji gracza wzrósłby o 8-10 punktów. Co też jest ważne: nawet jeśli umiejętność stworzyłaby jakieś żetony generujące punkty przeciwnikowi, okazywało się to dla nas czymś korzystnym, ponieważ żetony te blokowały pola i przeciwnik nie był w stanie ani zniszczyć naszego żetonu dopóki nie zniszczył żetonów blokujących. Czasem przeciwnik musiał więc stanąć przed wyborem - zniszczyć żetony które generowały punkty dla niego by potem móc zniszczyć ważny dla nas żeton, czy nie niszczyć nic (co było pesymistyczne jeśli przeciwnik posiadał tylko karty mające na celu szkodzić przeciwnikom). Istnieje spora szansa na to, że karty te otrzymają inne zmiany w następnych aktualizacjach.



Zmiany te to głównie poprawki zmian z ostatniej aktualizacji które nie były wystarczająco precyzyjne.

Pozostałe zmiany:



Nowe karty



Umiejętność ta sprawia, że jeśli przeciwnik miał w poprzedniej turze przewagę co najmniej 6 punktów przyrostu punktacji, to przejmuje najsłabszy żeton będący celem. Innymi słowy jeśli przeciwnikowi udało się uzyskać sporą przewagę na planszy, możemy przejąć jeden z jego żetonów. Niestety umiejętność ta jest doczepiona do żetonów o niskich wartościach, więc im częściej ich używamy, tym trudniej będzie nam przejąć jakiś żeton przeciwnika.


Umiejętność ta sprawia, że jeśli tylko jeden żeton jest obrany za cel, a jego wartość jest nie większa niż 4, to przejmuje go i daje ekstra turę przeciwnikowi. Często umożliwia ona zyskanie tymczasowej przewagi nad przeciwnikiem, niestety wiąże się ona z możliwością wykonania przez przeciwnika 2 ruchów pod rząd, które mogą się ze sobą bardzo dobrze zgrywać, a my nie możemy im zapobiec.


Umiejętność ta sprawia, że jeśli suma wartości własnych żetonów będących jest nie mniejsza niż suma wartości wrogich żetonów będących celem, to wszystkie żetony będące celem zostaną zniszczone. Początkowo może się wydawać że umiejęść ta bardziej szkodzi niż pomaga, ale świetnie się sprawuje jeśli nasze żetony posiadają negatywne efekty lub żetony przeciwnika posiadają pozytywne efekty. Prócz tego jest to świetny sposób na spowolnienie rozgrywki, jeśli przyrost punktacji obu graczy jest według nas zbyt duży.


Umiejętność ta sprawia, że punktacja gracza wzrasta o sumę wartości żetonów będących celem, przy czym nie wlicza się to do przyrostu punktacji. Efekt nie ma żadnego wpływu na planszę, więc jest kiepski na początku gry, ale pod koniec gry może zaskoczyć przeciwnika dzięki wygenerowaniu nam dużej ilości punktów i być może zakończy to grę, jeśli ich liczba przekroczy 1000 punktów.

Umiejętność ta sprawia, że wartość ostatnio zagranego żetonu staje się równa wartości żetonu zagrywanego za pomocą naszej karty. Jest to niezwykle skuteczne jeśli przeciwnik zagra żeton o dużej wartości punktów. Nieocenioną zaletą jest też to, że nie musimy stawiać tego żetonu obok żetonu który chcemy osłabić, więc możemy zaskoczyć przeciwnika który myślał, że postawił żeton w bezpiecznej pozycji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz