środa, 2 maja 2018

Aktualizacja 0.27.0

Nową wersję gry można pobrać pod tym adresem:
https://drive.google.com/open?id=0B_YKEPym2wKDVGJKZk9Vb0pPVk0

Zasady gry można znaleźć pod adresem:
http://tokenbattle.blogspot.com/2016/07/zasady-gry.html

Nowości

Od teraz grając przeciwko AI można z większą precyzją dostosować poziom trudności komputera.



Wprowadziłem 5 różnych poziomów trudności, kolejno 20%, 40%, 60%, 80% i 100%, przy czym poziom 100% odpowiada poziomowi trudności "normalnego" AI z poprzednich patchy. Jak duża jest różnica między tymi poziomami? Szybki test wykazał, że AI na poziomie 80% wygrywa około 40% gier przeciwko AI na poziomie 100%, czyli różnica jest widoczna. Z kolei AI na poziomie 20% wygrywało już tylko około 13% gier.

Prócz tego jak widać na screenie dodano nowy ekran wyboru zestawu żetonów, który będzie z czasem rozbudowywany o kolejne funkcje, jak np. możliwość przeglądania wielu stron zestawów żetonów.

UI

- Od teraz przyciski będą graficznie bardzo responsywne. Po najechaniu na nie myszką będą się podświetlać, a po kliknięciu na nie będą się wciskały. Dotyczy to tych elementów UI, które otrzymały w ostatnim czasie nową szatę graficzną.
- Od teraz klawisze będą działały jeśli przycisk myszy będzie na nich uprzednio wciśnięty i później puszczony.

- Zamieniono ikony 2 umiejętności, aby nieco lepiej odpowiadały ich charakterom:















Naprawione błędy

- Naprawiono błąd który sprawiał, że pobieranie danych o zestawach kart nie działało poprawnie, jeśli było się w trybie LAN na komputerze innym niż ten na którym działał serwer.
- Naprawiono błąd który sprawiał, że collidery przycisków nie zawsze działały poprawnie (co mogło sprawić, że nie dało się ich wcisnąń, lub można było kliknąć tylko ich fragment.
- Od teraz wybranie listy talii w edytorze zestawów kart nie będzie umożliwiało uruchomienie wielu takich okien.

- Dodano nazwy do żetonów i umiejętności którym zapomniano dać nazwy w poprzedniej aktualizacji.


Naprawiono błąd który sprawiał, że umiejętność tworząca kopię zagrywanego żetonu nie tworzyła efektu graficznego.



AI

Od teraz AI będzie chętniej wystawiało Kameleonowe żetony jeśli ma więcej niż 1 turę.
-Od teraz AI będzie chętniej wystawiało Kameleonowe żetony jeśli opłaciło mu się zagrywanie niektórych wartościowych żetonów.



Zmiany w umiejętnościach


Od teraz umiejętność przejmująca wrogie żetony będące celem jeśli ich suma jest niewiększa niż 3 będą teraz przejmować je wtedy, gdy ich suma będzie niewiększa niż 2.
Zmiana ta wynika nie tyle z siły tej umiejętności, ale raczej z synergii które posiadały żetony generujące punkty przeciwnikowi, które były wystawiane przez karty z tą umiejętnością. Osłabianie wszystkich kart które dobrze z nimi współgrały nie jest dobrym pomysłem, ponieważ sprawiało to, że te karty stawały się skuteczne tylko w połączeniu z tą kartą, co zmniejszało różnorodność w składaniu zestawów kart.


Zmiany w kartach



Osłabienie umiejętności tych kart miało na celu zredukowanie ich synergii z innymi kartami, a nie ich siły ogólnej. Skoro umiejętność została osłabiona, żeton musiał być odpowiednio wzmocniony.



W poprzedniej aktualizacji karty te były osłabione ze względu na synergię z kartami omówionymi wyżej. Skoro te karty nie posiadają już mocnej synergii, postanowiłem nieznacznie wzmocnić tą parę kart. Jeśli wzmocnienie to nie okaże się wystarczające, zmodyfikuję je po raz kolejny.



Ta para kart bardzo dobrze spisywała się bez względu na to w jakiej talii się znalazła, bo była na swój sposób samowystarczalna. Zmiana dołączonego żetonu sprawi nie zmieniła liczby generowanej przez niego punktów, ale sprawiła że umiejętność będzie bardziej zależna od naszych pozostałych kart.



Karty te były albo delikatnie za silne, albo delikatnie za słabe, ale lekkie osłabienie lub wzmocnienie sprawiało że zamiast tego były wyraźnie zbyt słabe, albo wyraźnie zbyt silne. Wypuszczenie nowego typu żetonów wprowadziło możliwość nieco lepszego zbliżenia się do czegoś, co uważam za stan zrównoważony.



Siła tych kart potrafiła bardzo zależeć od popularności innych kart. Zmodyfikowałem je więc aby sprawdzić, czy taka zmiana ustabilizuje ich pozycję, ale prawdopodobnie będę szukał innych rozwiązań.



Siła żetonu doczepionego do tych kart wymaga niszczenia wrogich żetonów. Jeśli przeciwnik stawia żetony o dużych wartościach, trudno jest wzmocnić ten żeton. Jeśli zaś przeciwnik opiera się na żetonach o niskich wartościach, to bardzo szybko możemy stracić przewagę którą zdobyliśmy. Żaden ze scenariuszy nie jest zbyt optymistyczny, więc postanowiłem wzmocnić wartości żetonów.



Żetony doczepione do tych kart mogą być łatwo skontrowane przez żetony o negatywnych efektach. Problem pogłębia tutaj umiejętność doczepiona do tych kart - przeciwnik kontrując nasze żetony jednocześnie sprawia, że na planszy nie będzie dobrych celów dla naszej umiejętności, bo wtedy ona zamiast nam pomagać będzie pomagała przeciwnika. Doprowadza to do tego, że z czasem na planszy zaczyna brakować miejsc na których mogliśmy nie szkodzić samemu sobie.



Gdy wzmocniłem pierwszą kartę z tej trójki pozostałe stały się jej słabszymi odpowiednikami. Dlatego postanowiłem zmienić ich rolę, modyfikując nie tylko ich wartość, lecz także i doczepioną umiejętność.


Pozostałe zmiany:




Nowe karty


Żeton ten generuje punkty tylko po turze właściciela.
Można by powiedzieć, że żeton ten generuje tylko połówki punktów, bo generuje je tylko przez połowę czasu, co czyni ten żeton idealnym rozwiązaniem do równoważenia kart które są blisko równowagi. Prócz tego żetony te zachęcają do zabawy z bonusowymi turami - im więcej tur pod rząd wykonamy, tym rzadziej żetony te będą nieaktywne.


Umiejętność ta generuje ekstra turę, jeśli w poprzedniej turze przyrost punktacji przeciwnika był większy o 6 lub więcej.
Karty z tą umiejętnością pozwalają więc nadgonić nieco przeciwnika, ale nigdy nie pozwalają go przegonić. Prócz tego warto pamiętać, że jeśli przeciwnik będzie miał przewagę przez wiele tur, to nawet jeśli dogonimy go z naszym przyrostem punktacji, to trudno będzie go dogonić całą sumą punktów. A kiedy ta umiejętność zyskuje na sile? Przede wszystkim jest dobra przeciwko kartom które są skuteczne w chwili zagrania, ale pozwalają przeciwnikowi łatwo nadgonić przewagę. Analogicznie nowa umiejętność dobrze zgrywa się z kartami o zupełnie odrotnym działaniu - jeśli siła naszych pozostałych kart staje się widoczna dopiero z czasem (np. podpalanie żetonów przeciwnika), to możemy zyskać kilka dodatkowych punktów za pomocą tej umiejętności. Prócz tego umiejętność ta zgrywa się z nowym żetonem, który nie generuje punktów w trakcie tury przeciwnika.

Umiejętność ta przywraca stan żetonów będących celem do ich stanu z poprzedniej tury o ile nadal znajdują się na swoim miejscu.
Umiejętność ta ma dysyć wszechstronne działanie. Możemy cofnąć osłabienia naszych żetonów, cofnąć wzmocnienia wrogich żetonów, zneutralizować zmianę typu określonych żetonów, czy nawet odzyskać kontrolę nad przejętym przez przeciwnika żetonem. Gdzie jest haczyk? Umiejętność jest bezużyteczna jeśli w trakcie ostatniej tury żetony były niszczone lub przemieszczane.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz