piątek, 8 września 2017

Aktualizacja 0.11.0

Nową wersję gry można pobrać pod tym adresem:
https://drive.google.com/open?id=0B_YKEPym2wKDVGJKZk9Vb0pPVk0

Zasady gry można znaleźć pod adresem:
http://tokenbattle.blogspot.com/2016/07/zasady-gry.html

Lista zmian
- Od teraz żetony zagrywane będą spadały z góry, a żetony tworzone będą się pojawiały w białej poświacie. Ma to ułatwić rozróżnianie żetonów zagrywanych od żetonów tworzonych.
- Tooltipy zawsze znikają wraz z zamknięciem menu.

- Od teraz efekt wizualny Piorunów tworzonych przez umiejętność zadającą 2 pkt. obrażeń pojawiają się tylko wtedy gdy warunek umiejętności zostaje spełniony. Efekt wizualny celowników tej umiejętności nadal będzie widoczny.
- Teraz nazwy żetonów specjalnych we wszystkich opisach będą pisane z wielkiej litery (np. Złoty Żeton).
- Naprawiono błąd który sprawiał, że program zamiast odczytywać pozycję ostatnio zagranego żetonu odczytywał pozycję na której był zagrano ostatni żeton. Błąd ten miał miejsce gdy ostatnio zagrany żeton zmienił pozycję po zagraniu.
- Naprawiono błąd który sprawiał, że losowanie zestawu w edytorze nie działało poprawnie jeśli nie miało się otwartej pierwszej strony kart.

Zmiany w umiejętnościach
Od teraz umiejętność ta działa tylko na żetony o wartości 3 lub mniejszej. Umiejętność przejmująca żetony była niezwykle skuteczna w przypadku żetonów o wysokich wartościach. Właściwie nie było w tym nic złego, gdyby nie to, że mocno ogranicza to możliwość projektowania nowych kart. Zredukowanie siły efektu tej umiejętności nie likwiduje tego problemu, ale nieznacznie go zmniejsza. Umiejętność ta nadal jest skuteczna przeciwko żetonom specjalnym, przykładowo przejęcie Złotego Żetonu o wartości 3 da nam łącznie 9 punktów przewagi (6 jeśli uwzględnimy bazową wartość żetonów posiadających tą umiejętność), a z mocniejszymi żetonami możemy sobie radzić na inne sposoby, przykładowo spalając je lub wypychając poza planszę..

Nowe karty




Umiejętność ta odpycha 1 pkt. wartości żetonów będących celem od zagrywanego żetonu. Ten punkt wartości może utworzyć zwykły żeton o wartości 1 lub wzmocnić następny żeton o 1. Umiejętność tą możemy wykorzystywać na wiele sposobów:
- Możemy przenosić wartości wrogich żetonów na nasze żetony.
- Możemy przenosić wartości żetonów jednego typu na żetony innego typu (np. ze Zwykłych na Złote).
- Możemy wypchnąć wartości poza planszę.
- Możemy zapełnić planszę nowymi żetonami.
I wiele więcej. Umiejętność ta wprowadza wiele głębi taktycznej do gry.

Umiejętność ta zmniejsza wartość następnego żetonu zagrywanego przez przeciwników o 2 za każdy wrogi żeton będący celem. Jeśli więc umiejętność obejmie działaniem 4 żetony, to następny żeton przeciwnika będzie miał wartość mniejszą o 8. Jest to niezwykle skuteczne zagranie przeciwko żetonom o dużych wartościach, ale jest niemal bezużyteczne jeśli przeciwnik zagra żeton o niskiej wartości, ale za to z mocną umiejętnością. Powód jest prosty: żeton jest usuwany z planszy jeśli jego wartość stanie się mniejsza niż 1, a więc nie ma różnicy czy 1 zredukujemy do 0 czy -7. Sama umiejętność ma wymuszać na przeciwniku zmianę strategii i postaranie się aby zagrał kartę, której główna siła opiera się na umiejętności.

Ta umiejętność przekazuje 1 pkt. wartości zagrywanego żetonu dla przyjaznych żetonów będących celem. Możemy więc zagrać tą umiejętność aby wzmocnić nasze żetony specjalne, co jest szczególnie efektywne w przypadku Złotych Żetonów. Dodatkowo żetony które znajdują się na planszy zwykle znajdują się w skupiskach, a więc są mniej narażone na umiejętności wroga, czyli przekazywane przez nas punkty są często bezpieczniejsze niż punkty w zagrywanym żetonie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz