wtorek, 17 grudnia 2019

Zmiana w procesie aktualizacji gry

Witam.

Od tej pory aktualizacje gry będą mniejsze, ale też częstsze i bez precyzowania zawartości przyszłych aktualizacji.

Dotychczas robiąc aktualizacje starałem się aby oferowały one zarówno nowe karty (w tym umiejętności i/lub żetonu), poszerzanie zawartości trybów gry (puzzle i bossowie) oraz oferowały jakąś nową funkcjonalność (jak np. nowe tryby gry, ustawienia). Chciałem więc aby aktualizacje dla każdego dawały coś ciekawego.

Niestety czasami trudno oszacować czas pracy nad jakimś etapem produkcji gry, co wielokrotnie opóźniało całą aktualizację jeśli chciałem wypuścić wszystko na raz. Świadomość narastającej liczby zadań potrafiła być demotywująca, głównie dlatego że pracuję nad tą grą niemal w pojedynkę (wyjątkiem jest udźwiękowienie) i po godzinach, czyli w wolnym czasie. W praktyce mogłem dzielić aktualizacje na części, co poskutkowałoby szybszym wypuszczeniem zawartości i stąd też chęć wypuszczania częstszych aktualizacji.

Czego można się spodziewać w najbliższych aktualizacjach?


Tworząc najbliższe aktualizacje chcę skupić się głównie na optymalizacji gry pod kątem stawiania serwera, m.in. zmieniając system zapisu i przetwarzania danych, tak aby serwer mógł bez problemu obsługiwać duże ilości graczy oraz tworzonych przez nich rzeczy. Prócz tego będę też skupiać się na poprawianiu istniejących funkcjonalności tak aby korzystanie z nich było przyjemniejsze. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, to za jakiś czas gra pojawi się na steamie. Ale wszystko w swoim czasie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz