piątek, 22 marca 2019

Trochę o wprowadzonych i nadchodzących zmianach

Puzzle

Puzzle są tutaj łamigłówkami w których gracz wykonując kilka ruchów musi wygrać z przeciwnikiem który zaczyna grę z dużą przewagą, ale sam nie wykonuje ruchów. Głównym celem puzzli jest nauczenie gracza korzystania z poszczególnych kart i wykorzystywania sytuacji na planszy na własną korzyść.

Plansze i karty dostępne w puzzlach są niezależne od wybranej wersji gry. Pierwsze puzzle są stosunkowo łatwe, ale poziom trudności będzie powoli wzrastać z kolejno dodawanymi puzzlami.



System odblokowywania zawartości gry


Jednym z aktualnych problemów Token Battle jest liczba kart która może być przytłaczająca dla nowych graczy, a liczba kart będzie stopniowo zwiększana. Wymagany jest więc system który sprawiłby, że informacje o grze byłyby przekazywane graczowi stopniowo, w wygodnych dawkach.

W przeciwieństwie do innych gier posiadających karty tutaj kiepskim pomysłem byłoby umożliwianie zdobywania egzemplarzy kart z puli dostępnych kart, a powód jest prosty - gra oferuje możliwość wybierania i tworzenia różnych wersji gry, gdzie pula dostępnych kart może różnić się całkowicie. W związku z tym postanowiłem, że zamiast odblokowywania kart będą odblokowywane umiejętności oraz żetony, a gracz będzie miał dostęp tylko do tych kart, których wszystkie elementy zostały odblokowane przez gracza. W ten sposób gracz będzie mógł odblokowywać zawartość wszystkich wersji gry jednocześnie.

W jaki sposób umiejętności i żetony będą odblokowywane?

Nowe elementy będą odblokowywane poprzez wykonywanie puzzli. Każde ukończone puzzle będą odblokowywały jedną umiejętność lub żeton powiązany z tą łamigłówką. Dzięki temu gracz będzie odblokowywał te elementy, które już poznał i przetestował w praktyce. Wraz z odblokowywanymi elementami odblokowywane będą też nowe puzzle, dzięki czemu dawka informacji dawana graczowi nie będzie przytłaczająca.

Jeśli użyteczności jakiejś umiejętności lub żetonu nie będzie można przedstawić w formie puzzli, będą one odblokowywane wraz ze zdobywanymi poziomami konta. Ilość doświadczenia uzyskiwana przez użytkownika w trakcie przechodzenia puzzli za pierwszym razem powinna być na tyle wysoka, by przechodząc je mógł odblokować wszystkie takie elementy.

Czy odblokowanie pełnej zawartości gry będzie czasochłonne?

Przede wszystkim nie chcę, aby odblokowywanie tej zawartości wiązało się z poświęcaniem olbrzymiej ilości czasu - chcę jedynie by zawartość gry nie przytłaczała nowych graczy. Puzzle trwają zwykle od 2 do 4 tur, więc każde można przejść w kilka sekund, o ile wie się jak je przejść, więc tempo ich odblokowywania będzie równe tempie uczenia się gry - posiadanie wszystkiego na start mija się z celem, jeśli nie umie się z tego korzystać. Jeśli ktoś zna grę na wylot, odblokuje wszystko w kilka(naście) minut.

Gdy odblokowywanie zawartości będzie wprowadzone, będzie też możliwość natychmiastowego odblokowania wszystkiego za pomocą kodu, który będzie działał tak długo jak TB Hex będzie w fazie testowej, co ułatwi przeprowadzanie testów tej gry.

Bossy

Jedną z rzeczy wprowadzonych w przyszłych aktualizacjach będą bossy. Bossy będą przeciwnikami sterowanymi przez AI, którzy posiadają nieuczciwą przewagę nad graczem. Czasami przewaga ta będzie wynikała z posiadania potężnych kart, a czasami będzie wynikała ze statusu modyfikującego zasady gry w nietypowy sposób.

Bossy podobnie jak puzzle będą niezależne od wersji gry, co oznacza że zarówno plansza jak i pula dostępnych kart będzie przygotowana specjalnie do walki z bossem. Bossy mają być dla graczy nietypowym wyzwaniem, za które można będzie zdobyć nowe avatary.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz