piątek, 1 września 2017

Aktualizacja 0.10.0

Nową wersję gry można pobrać pod tym adresem:
https://drive.google.com/open?id=0B_YKEPym2wKDVGJKZk9Vb0pPVk0

Zasady gry można znaleźć pod adresem:
http://tokenbattle.blogspot.com/2016/07/zasady-gry.html

Inteligentne zestawy losowych kart żetonów:
- Od teraz w trakcie losowania kart do zestawu aplikacja będzie starała się dobierać nowe karty w taki sposób, aby jak najlepiej zgrywały się z resztą wylosowanych kart. Teraz losowe zestawy powinny być co najmniej dobre.

Wiele poprawek w AI:
- Naprawiono błąd który sprawiał, że po ostatniej aktualizacji AI bezmyślnie używało kart dających turę przeciwnikowi.
- Naprawiono błąd który sprawiał, że AI nie umiało posługiwać się żetonami podpalającymi.
- Od teraz AI będzie zwracało więcej uwagi na to, czy po postawaniu żetonu wokół niego znajdują się wolne miejsca, na którym mógłby się pojawić żeton będący w stanie wypchnąć stawiany żeton.
- Od teraz AI zwraca więcej uwagi na to, czy niszczone żetony pozostawiają po sobie zwykły żeton o wartości 1.
- Od teraz AI dokładniej bada korzyści wynikające z zyskania dodatkowej tury.
- Od teraz AI dokładniej analizuje premie nadawane przez sąsiednie żetony jeśli jego wartość będzie zmniejszać się z czasem.
- Od teraz AI będzie unikało ustawień żetonów które umożliwiają przeciwnikowi zranienie żetonów z obu stron żetonu stawianego przez przeciwnika.
- Od teraz AI śmiało będzie stawiało żetony w zasięgu żetonów raniących co turę, jeśli wie że umiejętność żetonu natychmiast je zniszczy.

Inne:
- Od teraz karta żetonu dająca bonusową turę przeciwnikowi nie jest już losowana do pierwszej kolumny losowych zestawów kart żetonów. Karta ta niesie za sobą duże ryzyko, a według założeń pierwsza kolumna powinna oferować karty o niskim ryzyku.
- Od teraz żetony po zniszczeniu będą niszczone na kawałki zamiast unosić się do góry.
- Naprawiono błąd który sprawiał, że ikonki wyświetlane w prawym górnym rogu ekranu nie utrzymywały się tam podczas zmiany rozdzielczości.
- Naprawiono błąd który sprawiał, że podgląd zestawu kart żetonów w trakcie gry działał na serwerze, a na kliencie nie.
- Naprawiono błąd który sprawiał, że piąty zestaw kart żetonów nie mógł być pobrany do edytora.
- Poprawiono kilka efektów wizualnych.

Zmiany w umiejętnościach:


Od teraz wartość tworzonych żetonów będzie wynosiła 2 zamiast 1. Ma to zachęcić graczy do unikania sytuacji w których tworzą tą umiejętnością żeton dla przeciwnika.



Od teraz umiejętność ta zamienia żetony w złote jeśli ich wartość jest mniejsza lub równa 3, zamiast mniejsza lub równa 2. Po ostatnich zmianach w grze znacznie łatwiej jest stworzyć żetony o dużej wartości, a także wiele żetonów bazowo jest żetonami złotymi, przez co aktywowanie tej umiejętności stało się znacznie trudniejsze.

Od teraz umiejętność ta kradnie do 2 pkt. wartości z przyjaznych żetonów zamiast do 1 pkt. wartości. Wraz ze wzrostem ilości umiejętności ofensywnych złote żetony zaczęły wiązać się z dużym ryzykiem i zyskiwana przewaga okazywała się być pozorna, ponieważ szybko ją traciliśmy.


Nowe umiejętności:


Umiejętność ta zadaje 2 pkt. obrażeń żetonom będącym celem. Jest to potężniejsza wersja pierwszej umiejętności która została dodana do tej gry.



Umiejętność ta niszczy najsłabsze żetony będące celem, ale co najmniej 2 żetony muszą być obrane za cel. Jeśli więc w obszarze umiejętności znajdują się żetony o wartościach 4, 3 i 3, to dwa żetony o wartości 3 zostaną zniszczone. Umiejętność ta dodaje do gry dużo głębi taktycznej: aby za pomocą tej umiejętności zniszczyć jakiś żeton musimy wpierw umieścić w odpowiednim miejscu mocniejszy żeton. Czasami gracz będzie musiał usunąć słabsze żetony z planszy, aby móc aktywować tą umiejętność, a więc gracz musi wykazać się planowaniem długoterminowym. Albo po prostu liczyć na szczęście.

Nowe karty żetonów:



Nowe umiejętności zostały już opisane, więc żetonów z nową umiejętność nie ma potrzeby opisywać po raz drugi, ale karty tworzące 4 przyjazne żetony zasługują na nieco uwagi. Kiedyś takie karty nie mogły się pojawić, ponieważ żetony o wartości 0 nie miały racji bytu, a na turę otrzymywało się średnio 4 pkt. przewagi nad przeciwnikiem. Teraz nie tylko można korzystać z podpalonych żetonów (które są prawie jak żeton o wartości 0), lecz także średni zysk przewagi wzrósł, a więc to idealna okazja dla tych żetonów. Tylko dlaczego podpalone żetony mają wartość 2 a nie 1? Otóż stawiane żetony były rozproszone i przeciwnikowi łatwo je było zniszczyć umiejętnością obszarową. Zwiększenie wartości żetonu o 1 dała nam turę na reakcję - przykładowo możemy w tym czasie stworzyć dla przeciwnika drugie zagrożenie, aby ten mógł zareagować tylko na jedno z nich, albo przemienić ten żeton w złoty.

Zmiany w żetonach:


W grze pojawiło się sporo żetonów które osiągają duże wartości i nie usuwają z planszy innych żetonów. Sprawiło to, że planszę znacznie łatwiej było zapełnić, żetony zazwyczaj zbijały się w skupiska i trudniej było objąć działaniem wiele żetonów. Dodatkowo wraz z nowymi żetonami coraz mniejsze znaczenie miał fakt ile żetonów uszkodziliśmy, bo coraz ważniejsze było które żetony uszkadzamy. Wymienione karty można było wzmocnić zwiększając ich wartość, ale to jedynie pogłębiało ich problem, ponieważ doprowadzało to do szybszego zapełniania się planszy i trudniejszego wykorzystania żetonów. Postanowiłem więc zamienić ich umiejętność na mocniejszy odpowiednik. Niestety okazały się wtedy zbyt mocne, więc postawiłem osłabić żetony wystawiane przez te karty - dla pierwszych dwóch dałem 2x słabsze złote żetony które generują ten przychód, ale są 2x bardziej ryzykowne, a trzeci żeton zamieniłem na podpalony, który automatycznie niszczy się po naszej turze.


Te karty z umiejętnościami przemieszczającymi okazały się trochę zbyt słabe w porównaniu do innych odpowiedników tych kart, dlatego wymagały lekkiego wzmocnienia. Żeton przerzucający o obszarze działania 8 w przeciwieństwie do żetonu odpychającego nie wymagał tego wzmocnienia, ponieważ żetony były stawiane głównie w centrum planszy, a więc znacznie łatwiej było wykorzystać drugą kartę.


W grze powstało wiele sposobów na radzenie sobie z żetonami specjalnymi, więc skuteczność tych żetonów znacznie zmalała. Wzmocniłem je aby dostosować je do nowych warunków.


W tym patchu znacznie łatwiej jest zdobyć więcej niż 4 punkty przewagi niż kiedyś, więc zyskanie żetonu o wartości 8 kosztem bonusowej tury dla przeciwnika nikomu już nie imponowało, tym bardziej że możliwość wykonania nieprzerwanej sekwencji 2 ruchów mogła dać przeciwnikowi dużą przewagę. Dodatkowo żeton ten wiązał się z dużym ryzykiem - mógł być łatwo wypchnięty poza planszę lub podpalony.


Aby ta karta z obszarem 4 była użyteczna musiało być spełnione zbyt wiele warunków: w jej obszarze musiał być co najmniej 1 żeton przyjazny, oraz 2 wrogie, a nawet wtedy użyteczność tej karty była zaledwie przeciętna. Z kolei karta z obszarem 8 była bardzo elastyczna i wyjątkowo skuteczna w połączeniu z upartymi/zdradzieckimi/podpalonymi żetonami oraz przeciwko większości żetonów specjalnych przeciwnika.


Mimo ostatniego osłabienia wieżyczki nadal wywierały na graczach zbyt dużą presję. Usunięta więc została przypisana karcie umiejętność, aby przeciwnik miał nieco więcej czasu na reakcję.


W związku z tym że przeciętna przewaga zyskiwana nad przeciwnikiem w trakcie tury nieznacznie wzrosła, ten żeton również zaczął odstawać na tle innych. Dodatkowo sam żeton wymagał spełnienia wielu warunków aby w ogóle być użytecznym. Zamieniłem więc żeton na zwykły i wzmocniłem o 1 aby ogólnie lepiej sobie radził, a także poprawił nieco użyteczność nowych kart żetonów.


Tym kartom nie tylko wzmocniono umiejętność (o czym pisałem wcześniej), ale także wzmocniono wartość żetonu o 1 z tych samych powodów: przewaga którą ta karta nam generowała była łatwa do utracenia. Dodatkowo istniało duże ryzyko że po odpowiednim ustawieniu sojuszniczych żetonów przeciwnik mógł postawić coś między nimi, co zapobiegało skutecznemu wykorzystaniu tych kart.


Bonusowa tura jest czymś fajnym jeśli aktualnie mamy przewagę nad przeciwnikiem - dzięki tej turze skracaliśmy czas na reakcję przeciwnika i zmniejszaliśmy szansę na to, że uda mu się odzyskać przewagę zanim gra się skończy. Niestety zwiększenie przyrostu przeciwnika o 1 było zbyt dużą wadą. Skoro w poprzedniej aktualizacji dodałem żetony podpalone, postanowiłem je tu wykorzystać - są one niczym żetony o zerowej wartości, więc stanowiły tutaj idealny złoty środek dla równowagi.


Żetony pochłaniające wartość przyjaznych żetonów okazały się być zbyt ryzykowne, z kolei żetony przejmujące były bardzo skuteczne. Po wzmocnieniu tych pierwszych drugie stały się zdecydowanie zbyt mocne przez wzgląd na ich synergię, a więc zostały osłabione i teraz będę generować przeciwnikowi 1 dodatkowy punkt.


W związku ze zwiększeniem ilości żetonów specjalnych karty z umiejętnością podpalenia także zaczęły odstawać od reszty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz