Złe wieści: aktualizacja znowu pojawiła się z opóźnieniem, za co ponownie przepraszam.
Grę można pobrać pod tym adresem:
https://drive.google.com/drive/folders/1VmyhGhZRxDTbOvsUVeLWnWQVcQFcWf3H?usp=sharing
Naprawione błędy
- Naprawiono błąd który sprawiał, że AI mogło niepoprawnie generować zestawy kart dla nietypowych ustawień wersji gry.
- Naprawiono błąd który sprawiał, że niemożliwe było dodanie do puli kart karty nie posiadającej żadnej umiejętności.
- Naprawiono błąd który sprawiał, że podczas edycji plansz po usunięciu żetony na polu pozostawały jego szczątki (wykorzystywane przez niektóre umiejętności), mimo iż było to niezgodne z założeniami edytora.
- Naprawiono błąd który sprawiał, że podczas pobierania informacji o meczu nie były pobierane informacje o ostatnio wykonanym ruchu, co sprawiało że niektóre umiejętności nie wykonywały się poprawnie, a informacje na kliencie i serwerze mogły stać się rozbieżne.
Pomniejsze zmiany
- Poprawiono numerację stosów kart w edytorze zestawów kart z 0-3 na 1-4 zgodnie z pierwotnymi założeniami.
- Zmieniono warunek zakończenia meczu z "Plansza jest pełna" na "Brak możliwych ruchów". Dzięki zmianie tego warunku na bardziej ogólną wersję nie trzeba było dodawać nowego warunku.
- Zmieniono kolor ikony umiejętności zwiększającej wartość najsłabszego żetonu będącego celem o 2 z koloru zielonego na kolor żółty, aby pasował kolorystycznie do innych umiejętności tego typu.
Nowości
Wraz z tą aktualizacją dodano kilka nowych elementów i funkcjonalności
Nowe avatar
Do gry zostały dodane 2 nowe avatary:
Filtry w edytorze zestawów kart
Do edytora zestawów kart dodano filtry pozwalające określić wartość i typ żetonów, oraz obszar i typ umiejętności które nas interesują.
Wraz ze zwiększającą się liczbą kart coraz bardziej kłopotliwe staje się znalezienie interesującej nas karty, więc z każdą aktualizacją wprowadzenie filtru stawało się coraz ważniejsze.
Licznik tur pozostałych do końca meczu
Licznik ten można zobaczyć w trakcie meczu w lewym górnym rogu ekranu.
Dotychczas licznik ten nie był wprowadzany głównie dlatego, że nie byłem pewny gdzie go umieścić. W Token Battle licznik ten znajdował się między paskami punktacji graczy, co byłoby niewygodne w Token Battle Hex przez wzgląd na możliwość gry w 1-4 osoby. Po dodaniu do gry opcji chatu zauważyłem, że w interfejsie powstał margines który po lewej stronie pozostawiał wystarczająco dużo miejsca na ten licznik.
Nowe ustawienie wersji gry: odkładanie zagranych kart na spód stosów
Opcja ta była standardową opcją w grze. Po jej wyłączeniu karty zamiast trafiać na spód stosów będą znikać.
Opcja ta sprawia, że gracz jest zmuszony do korzystania z różnorodnych kart, co czyni rozgrywkę bardziej nieprzywidywalną i zachęca do całkowitego zapełnienia zestawu kart aby karty nie skończyły mu się w trakcie gry.
Puzzle
Puzzle są odpowiednikami wyzwań z Token Battle. Są to łamigłówki w których musisz wykorzystać do 4 dostępnych kart w taki sposób by wygrać mecz. Przeciwnik nie wykonuje tam ruchów, ale zaczyna z dużą przewagą. Liczba tur jest ograniczona.
Na tę chwilę w grze jest tylko 6 puzzli, ale ich liczba będzie systematycznie zwiększana wraz z następnymi aktualizacjami, a kolejne puzzle będą coraz ciekawsze.
Zmiana nazwy z "wyzwania" na "puzzle" wynika głównie z tego, że część graczy ich unikała z obawy że będą zbyt wymagające. Według założeń miały one nauczyć gracza dostrzegania okazji do skutecznego wykorzystania różnych umiejętności i żetonów, oraz jak wykorzystać planszę na własną korzyść.
Nowa plansza
Do standardowej puli plansz dodano nową planszę:
Cechą charakterystyczną tej planszy są żetony ustalone z dala od planszy, które ulegają autodestrukcji w ciągu 6 tur. Po ich zniszczeniu gracze mają okazję wykorzystać osamotnione pola jako bardzo bezpieczną pozycję dla dowolnych żetonów, co jest szczególnie przydatne w przypadku żetonów z globalnym efektem.
Zmiany w balansie
Przyglądałem się tym kartom od dłuższego czasu i ciągle okazywały się one zbyt słabe, ponieważ umiejętność i typ żetonu częściowo kolidowały ze sobą. Gdy gracz chciał użyć tej karty w celu skutecznego wykorzystania żetonu, często nie mógł skutecznie wykorzystać umiejętności i vice versa. Zwiększenie obszaru działania umiejętności okazała się niezbyt pomocna, ponieważ wtedy częściej dochodziło do sytuacji, w której 2 żetony o tej samej wartości blokowały aktywację tej umiejętności. Postanowiłem więc także wymienić umiejętność na jej mocniejszą wersję, co zdecydowanie powinno zwiększyć skuteczność tych kart.
Całokształt tej karty okazał się zbyt słaby.
Nowe karty
Do standardowej puli kart dodane zostały następujące karty:
Nowe umiejętności
Potężniejsze zmiażdżenie - Niszczy słabsze żetony będące celem.
Jest to mocniejszy odpowiednik umiejętności która może zniszczyć tylko 1 słabszy żeton.
Podróż - Zamienia pozycje 2 żetonów będące celem.
Umiejętność przeznaczona do zamienia pozycji żetonów które znajdują się niedaleko siebie, co jest skuteczne zarówno przeciwko wrogim żetonom wpływającym na pobliskie żetony, a także skuteczne wraz z naszymi żetonami tego typu.
Odwrócenie ról - Zamienia typy 2 żetonów będących celem.
Umiejętność ta jest szczególnie skuteczna jeśli posiadamy jakiś żeton o negatywnym efekcie - możemy w ten sposób przekazać ten efekt żetonowi przeciwnika.
Ryzykowny start - Zmniejsza wartość żetonu na tej karcie o 1.
Umiejętność ta sprawia, że za każdym razem gdy zagrywamy tą kartę staje się ona słabsza. Zwykle jest ona skuteczna tylko przy pierwszym zagraniu, co sprawia że nie warto zagrywać ją wielokrotnie. Unikanie jej ponownego zagrania ma jednak skutek uboczny - gracz ma do dyspozycji mniej stosów kart niż przeciwnik, co zmniejsza jego wszechstronność. Kartę z tą umiejętnością warto jest umieszczać na stosie kart z dużą liczbą kart, co sprawia że minie więcej czasu nim ponownie będziemy mogli zagrać taką kartę, ale z drugiej strony sprawia to, że zestaw kart gracza staje się mniej spójny.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz