niedziela, 10 lipca 2016

Aktualizacja 0.4.0

Nową wersję gry można pobrać pod tym adresem:
https://drive.google.com/open?id=0B_YKEPym2wKDVGJKZk9Vb0pPVk0

Zasady gry można znaleźć pod adresem:
http://tokenbattle.blogspot.com/2016/07/zasady-gry.html

Nowości:
- Dodano nowe żetony (ich omówienie niżej).
- Od teraz po najechaniu kursorem na ikonę umiejętności żetonu wyświetla się jej opis.
- Od teraz w edytorze zestawów żetonów można przeciągać karty żetonów z kolekcji do zestawu (dotychczas można było tego dokonać tylko klikając na kartę w kolekcji i na pole w zestawie).

Poprawki:
- Od teraz AI lepiej szacuje użyteczność żetonów które przerzucają pobliskie żetony na pole symetryczne względem stawianego żetonu.

Omówienie nowych żetonów



Umiejętność oznaczona tym symbolem sprawia, że na pustych polach objętych działaniem umiejętności pojawiają się przyjazne żetony o wartości 1.

Dodane zostały 4 różne żetony z tą umiejętnością, które różnią się tylko obszarem jej działania. Żetony te powodują wystawienie do 3 żetonów (włącznie z sobą), których łączna wartość jest równa 4. W tej grze gracze zazwyczaj dążą do tego, by jednym ruchem zyskać więcej niż 4 punkty turowej przewagi nad przeciwnikiem (np. wystawiając inny żeton o wartości 3, jednocześnie redukując wartość wrogich żetonów o 2, co daje łącznie 5 pkt. przewagi), a nowe żetony z zielonym symbolem tego nie oferują, przez co mogą się wydawać pozornie słabe. Mimo to posiadają szereg zalet, których nie posiadają dotychczas istniejące żetony:
- Mogą doprowadzić do szybkiego rozstrzygnięcia meczu przez zapełnienie planszy. Jeśli jeden z graczy zyska przewagę nad drugim graczem, może próbować przyspieszyć w ten sposób grę aby ją zakończyć nim przeciwnik odzyska przewagę.
- W przeciwieństwie do innych żetonów jego siła nie polega na redukcji przyrostu punktów przeciwnika, a całkowicie skupia się na zwiększeniu własnego przyrostu punktów. Jeśli przyrost punktacji obu graczy ciągle wzrasta, to limit punktów jest osiągany szybciej niż zwykle, co także można wykorzystać w celu szybszego zakończenia meczu przez gracza wygrywającego.
- Jednoczesne ułożenie na planszy 3 żetonów sprawia, że utrudnione zostaje wypchnięcie wartościowych żetonów poza planszę,

Żetony te wprowadziłem głównie po to, aby zmniejszyć skuteczność taktyki opierającej się na wypychaniu wrogich żetonów poza planszę. Zwykle to ten styl gry dominował wśród graczy i sprawiał, że rozgrywka stawała się zbyt schematyczna.

 Umiejętność oznaczona tym symbolem różni się od poprzedniej tylko przynależnością stawianych żetonów - są one przyznawane przeciwnikowi.

Sam żeton ma największą wartość spośród wszystkich dotychczas istniejących, bo jego wartość wynosi aż 5 punktów, ale z drugiej strony może wystawić do 8 żetonów dla przeciwnika, co dla niego oznacza do 8 dodatkowych punktów na turę. Jest to negatywna umiejętność, której aktywację można uniknąć stawiając żeton na polu który nie sąsiaduje z żadnym pustym polem - w takim przypadku przyrost punktów przeciwnika nie zwiększy się. Żeton ten zachęca więc gracza do postawieniu go na krawędzi planszy, czego dotychczas gracze unikali z obawy o to, że ich żeton zostanie wypchnięty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz