środa, 16 stycznia 2019

Token Battle Hex - wersja 0.4.0

Niestety aktualizacja znowu pojawiła się z opóźnieniem, za co ponownie przepraszam.

Grę można pobrać pod tym adresem:

https://drive.google.com/drive/folders/1VmyhGhZRxDTbOvsUVeLWnWQVcQFcWf3H?usp=sharing


Naprawione błędy


- Naprawiono błąd który sprawiał, że umiejętność kopiująca ostatnio zagraną umiejętność mogła mieć niepoprawny wpływ na rozgrywkę. Poprawiono także jej opis.
- Naprawiono błąd który sprawiał, że w edytorze trybu gry i puli kart nie można było przeglądać stron jeśli najpierw edytowało się element z wieloma stronami, a następnie element z jedną stroną.
- Naprawiono błąd który sprawiał, że żetony wpływające na pobliskie najsilniejsze/najsłabsze żetony mogły mieć błędy wizualne.
- Naprawiono błąd który sprawiał, że umiejętność wchodząca w interakcję z graczem mogła spowodować błąd rozgrywki gdy obrała za cel żeton neutralny.
- Naprawiono błąd który sprawiał, że gracz nie mógł poprawnie opuścić kolejki szybkiej gry.

Nowości

W tej aktualizacji doszło kilka nowych funkcjonalności.


Rozgrywka w 1-4 osoby


Od teraz możliwe jest rozgrywanie gry także w 1, 3 lub 4 osoby. Aby rozegrać taką grę trzeba wybrać wersję gry, która udostępnia plansze do takich gier (w przypadku wersji oficjalnych starsze wersje gry nie udostępniają takich plansz). W trakcie tworzenia swoich własnych wersji gry można teraz ustalić dla planszy do jakich typów meczy jest ona przeznaczona. Tryb gry musi posiadać co najmniej 1 planszę o danym typie meczu aby móc rozgrywać takie mecze.


Własna gra


Dodano opcję tworzenia własnych gier. Opcja ta oferuje gry o dowolnym typie meczu (1FFA, 2FFA, 3FFA lub 4FFA).



Inni gracze mogą dołączyć do utworzonych przez innych własnych gier.



Założyciel pokoju może dodawać do niego boty, oraz wyrzucać określonych graczy.



Barwione karty w podglądzie ostatnio zagranych kart

Po wprowadzeniu nowych rodzai meczy kłopotliwe było określenie które karty zostały zagrane przez którego gracza. Aby temu zapobiec, karty są teraz podbarwione kolorem gracza który je zagrał. Prócz tego karty gracza od teraz zawsze będą się wyświetlać po lewej stronie.



Chat


Dzięki chatowi wszyscy gracze w obrębie danej sieci będą mogli się ze sobą komunikować.


Nowe plansze


Dodano po jednej planszy do trybów 2FFA, 3FFA i 4FFA.



Plansza ta ma dać graczowi szansę na zwiększenie rozmiaru planszy poprzez zniszczenie neutralnych żetonów. Prócz tego na planszy droga do wielu Zwykłych Żetonów graczy jest blokowana przez nieco mniej wartościowe żetony. Gracz może te żetony poświęcić za pomocą niektórych umiejętności, ale wtedy wystawi on przeciwnikowi swoje pozostałe żetony.



Ta plansza została zaprojektowana jako prosta plansza do gier we 3 osoby. Drugi gracz ma tam żetony które generują na turę średnio 1,(3) punktów, a drugi gracz ma tam żetony które generują średnio 2,(6) punktów. Warto zauważyć, że w takiej sytuacji każdy z graczy ma 1,(3) punktów przewagi nad poprzednim. Niestety drobną wadą tej planszy jest brak symetryczności, co jest trudne do osiągnięcia przy obecnych założeniach gry.


Ta plansza została zaprojektowana jako prosta plansza do gier we 4 osoby.


Zmiany w balansie




Karta ta miała umożliwić tym szybsze uszkodzenie przeciwników, im więcej wolnych pól było wokół żetonu. Gracz miał zatem wybór pomiędzy szybkim uszkodzeniu paru żetonów, albo opóźnionym uszkodzeniu wielu żetonów. Niestety karta ta była słaba na tle innych kart, dlatego zmniejszyłem jej wartość, co pozwoli ją aktywować szybciej.

Nowe karty




Nowe żetony



Żeton Tłumienia - Pobliskie słabsze żetony nie mogą generować przyrostu punktacji.

Żeton ten jest pozornie mocny przeciwko żetonom o niewielkich wartościach, jednak jest on wrażliwy na umiejętności które mogą zmniejszyć jego wartość oraz umiejętności które mogą zmienić jego pozycję.



Żeton Negacji - Blokuje następną zagraną umiejętność, a gdy do tego dojdzie, zmienia się w Zwykły Żeton.

Żeton ten jest szczególnie skuteczny gdy przeciwnik posiada na ręce wyłącznie karty ze słabymi żetonami. Niestety ma też sporą wadę - jeśli przeciwnik posiada na ręce karty pozbawione umiejętności lub umiejętności o efektach szkodliwych dla właściciela - w takim przypadku nasz żeton zadziała na naszą niekorzyść. Warto też zwrócić uwagę, że żeton ten teoretycznie może przetrwać do naszej tury, przez co będzie blokował nasze umiejętności.

Nowe umiejętności



Spopielenie - Redukuje wartości żetonów będących celem o wartość równą liczbie przyjaznych żetonów będących celem.

Jest to umiejętność znana z poprzedniego Token Battle. Jej logika jest prosta - możemy poświęcić kilka naszych słabych żetonów aby poważnie uszkodzić żetony przeciwnika. Świetna umiejętność jeśli chcemy aby plansza pozostawała niezapełniona.


Rój - Tworzy do 3 Zwykłych Żetonów o wartości 1 na pustych polach będących celem.

Umiejętność ma za zadanie umożliwić graczom łatwe zapełnianie planszy, przy jednoczesnym braku innych potencjalnych korzyści. Warto jednak pamiętać, że zapełnianie planszy jest korzyścią samą w sobie - pozwala to nam na otoczenie naszych cennych żetonów.


Monopol -  Zmniejsza wartości najsłabszych żetonów będących celem o 1, oraz zwiększa wartości najsilniejszych żetonów będących celem o 1.

Kolejna umiejętność znana z poprzedniego Token Battle. Skuteczna przeciwko licznym ale słabym żetonom, która dodatkowo faworyzuje zagrywanie mocniejszych żetonów.



 Różnorodność - Zwiększa wartość żetonów będących celem o innym typie niż zagrany żeton o 1.

Umiejętność ma na celu zachęcania graczy do korzystania z różnorodnych typów żetonów, co sprawi że sytuacje na planszy będą jeszcze ciekawsze.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz