sobota, 6 stycznia 2018

Aktualizacja 0.21.0

Nową wersję gry można pobrać pod tym adresem:
https://drive.google.com/open?id=0B_YKEPym2wKDVGJKZk9Vb0pPVk0

Zasady gry można znaleźć pod adresem:


http://tokenbattle.blogspot.com/2016/07/zasady-gry.html


Nowość - wyzwania



Wyzwania to krótkie łamigłówki, w których gracz ma do dyspozycji 4 różne karty, którymi musi wygrać grę. Zasady są takie same co w normalnej rozgrywce - jeśli minie 50 tur, plansza zostanie zapełniona lub ktoś zdobędzie 1000 punktów, rozgrywka kończy się, a zwycięża ten kto ma więcej punktów. Jednak w każdym wyzwaniu gracz może zderzyć się z inną sytuacją - inne żetony na planszy, inne karty, inna punktacja startowa czy też inna tura. Przykładowo gdyby turą początkową była tura 49, to gracz musiałby wygrać w maksymalnie 2 ruchach, gdyż po końcu 50 tury gra zostanie rozstrzygnięta.

Ten tryb opóźnił dzisiejszą aktualizację o dzień, ponieważ musiałem mu poświęcić więcej czasu niż przypuszczałem, ale bardzo mi zależało aby wypuścić go w dzisiejszej aktualizacji. Na razie liczba wyzwań jest niewielka, bo gra oferuje tylko 4 wyzwania, ale ich liczba będzie się zwiększać z każdą kolejną aktualizacją. Wyzwania uczą graczy jak ważna może być kolejność zagrywanych żetonów, a także pozwalają dostrzec zalety różnych zagrań.

Łatwo też zauważyć, że styl graficzny menu wyzwań różni się od normalnego stylu graficznego gry. Jest to spowodowane nadchodzącą aktualizacją interfejsu gry - już niedługo wszystko będzie w podobnym stylu.

Naprawione błędy:

- Od teraz po dołączeniu się do rozgrywki gracz będzie widział status tur, o ile liczba tur możliwych do wykonania jest większa niż 1. Dotychczas informacja ta była pobierana, ale nie była wyświetlana wizualnie.
- Naprawiono błąd z aktualizacji v0.14.0 który sprawiał, że pliki graczy nie aktualizowały się poprawnie.

Różne:

- Wzmocniono wpływ synergii na generowane zestawy kart żetonów. Jeśli jakieś karty dobrze ze sobą współgrają, będą miały jeszcze większą szansę na to, że znajdą się w tej samej talii.

Zmiany w działaniu umiejętności

Od teraz umiejętność ta będzie działać tylko wtedy, gdy 3 lub mniej żetony są objęte działaniem umiejętności. Umiejętność ta była zbyt mocna pod względem całokształtu. Alternatywnym sposobem osłabienie tej umiejętności było zwiększenie wartości żetonu tworzonego przez tą kartę, dzięki czemu przeciwnik otrzymywałby więcej punktów za nasze zagranie, ale wtedy umiejętność ta wchodziłaby w większą synergię z kartami które mogłyby zmienić typ tego żetonu i w pewnym sensie wymuszałyby zagrywanie tej karty razem z nimi. Postanowiłem więc zmniejszyć maksymalną liczbę żetonów będących celem, co jednocześnie podkreśla, że umiejętność ta słóży głównie do niszczenia silnych żetonów przeciwnika.


Zmiany w balansie



Od dłuższego czasu widziałem różnice w sile kart które różniły się tylko i wyłącznie kształtem obszaru umiejętności (nie jego wielkością). Problem ten dotyczył głównie tych kart, które okazywały się skuteczne przede wszystkim wtedy, gdy ich obszar działania był całkowicie lub niemal całkowicie pokryty. Przykładem może tu być umiejętność która zamienia miejscami wartości żetonów będących celem - aby zadziałała 2 z 2 pól muszą być objęte obszarem umiejętności. Jeśli umiejętność działa na pionowe/poziome pola, to istnieją 24 pola na których umiejętność ta teoretycznie może być aktywowana, ponieważ odpada 12 pól które są przy krawędzi planszy. Jeśli zaś umiejętność działa po skosie, liczba pól na których umiejętność zadziała spada do 16. Przy takim spostrzeżeniu od razu widać, że statystycznie umiejętność działająca po skosie będzie słabsza i potwierdzało się to w praktyce.

Dotychczas wszystkie karty (za wyjątkiem przemieszczających) starałem się równoważyć tak, aby ich kształt działania nie był brany pod uwagę, a jedynie obszar działania. Jednak przy takich staraniach często dochodziło do sytuacji, w których jedna z kart osiągała wyższe win ratio od drugiej. Różnice te oczywiście nie były zauważalne w przypadku kart, które nie wymagają obrania za cel dużej ilości kart, czyli przykładowo działały maksymalnie na jeden cel.

Karty które działają rzadziej oczywiście sprawiają wrażenie słabszych, a słabszych kart lepiej jest nie dodawać do talii. Z drugiej strony jeśli jakaś karta jest niepopularna, to przy zagraniu potrafi zaskoczyć przeciwnika, który starał się uważać na wszystkie popularne zagrania. Uznałem jednak, że siła karty polegająca na jej niepopularności nie jest czymś co chciałbym mieć w grze, więc postanowiłem zmodyfikować część kart których problem dotyczył - w niektórych przypadkach będzie to osłabienie kart które działały w pionie/poziomie, a w innych przypadkach będzie to wzmocnienie kart działających po skosach:



Postanowiłem też osłabić 5 kart związanych z żetonami które po turach właściciela zwiększają swoją wartość jeśli znajduje się obok nich mocniejszy żeton. Żetony te były jednocześnie bardzo mocne i ryzykowne - warto je było zagrywać ze względu na ich potencjał, a jednocześnie wymuszały stosowanie umiejętności zdolnych do niszczenia potężnych żetonów. Doprowadziło to do tego, że gracze w pewnym sensie byli zmuszeni do używania kart z tych 2 kategorii, co niszczyło różnorodność. Osłabiając karty z tymi żetonami nie tyle osłabiłem same żetony, lecz także zmniejszyłem znaczenie kart które je kontrowały.

Pierwsza karta widoczna na screenie dobrze z tymi żetonami współgrała z tymi żetonami, ponieważ rzadko kiedy niszczyła własne żetony, skoro dążyły one do wysokich wartości.



Z perspektywy czasu okazało się, że wzmocnienie tej karty które nastąpiło parę aktualizacji temu jednak nie było potrzebne, więc musiałem je cofnąć.

Nowe karty



Żeton ten zwiększa swoją wartość o 1 za każdym razem gdy pobliski żeton zostanie zniszczony, oraz zmniejsza swoją wartość o 1 za każdym razem gdy w pobliży zostanie utworzony wrogi żeton. Żeton ten wywiera dużą presję na obu graczach. Gracz który go wystawił musi dążyć do tego, by zniszczyć jak najwięcej żetonów wokół niego. Z kolei gracz przeciwny może redukować jego siłę zagrywając żetony obok, co z kolei jest dla pierwszego gracza szansą na odzyskanie tego co utracił.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz