piątek, 13 października 2017

Aktualizacja 0.15.0

Nową wersję gry można pobrać pod tym adresem:
https://drive.google.com/open?id=0B_YKEPym2wKDVGJKZk9Vb0pPVk0

Zasady gry można znaleźć pod adresem:
http://tokenbattle.blogspot.com/2016/07/zasady-gry.html

Nowości:
- Od teraz gra zostaje rozstrzygnięta także po rozegraniu 50 tur. Dotychczas rozgrywka potrafiła trwać naprawdę długo, jeśli strategia obu graczy opierała się na niszczeniu wrogich żetonów. Token Battle jest grą która opiera się między innymi na zakakiwaniu przeciwnika, a jeśli rozgrywka trwała długo, to gracze często wykonywali te same ruchy, a więc rozgrywka stawała się monotonna i przewidywalna. Ruchy graczy często zdawały się zapętlać, co samo w sobie przypominało raczej drugą identyczną grę, niż jej kontynuację. Ustalenie limitu tur na 50 sprawia, że rozgrywka stanie się krótsza i bardziej emocjonująca.
- Od teraz punktacja graczy jest wyświetlana na górze ekranu. Wraz ze zdobywaniem punktów paski graczy zapełniają się. Pozwala to graczom intuicyjnie stwierdzić jaki limit punktów może być warunkiem zwycięstwa.
- Pomiędzy punktacją graczy znajduje się licznik tur, po najechaniu na niego myszką można zobaczyć warunki rozstrzygnięcia gry. Od 46 tury licznik tur zaczyna coraz intensywniej pulsować czerwonym kolorem, co przypomina graczom o zbliżającym się rozstrzygnięciu meczu.
- Od teraz po rozstrzygnięciu gry pojawia się także informacja o warunku rozstrzygnięcia gry (osiągnięcie 1000 punktów; pełna plansza; upłynięcie 50 tur).




Zmiany w AI:
Dotychczas AI podczas ocenania siły ruchy sprawdzało jak umiejętność wpłynie na efektywność poszczególnych żetonów, ale każdy zmodyfikowany żeton był oceniany z osobna z perspektywy obecnego stanu planszy. Sprawiało to, że AI nie było w stanie przewidzieć jak ruch wpłynie na zależności pomiędzy zmodyfikowanymi żetonami. Przykładowo jeśli używaliśmy umiejętność tworzącą żetony na pustej planszy, podczas obliczeń każdy żeton był traktowany jak żeton postawiony na pustej planszy, choć w rzeczywistości znajdował się w pobliżu innego/ych żetonu/ów. Jak wiadomo żetony otoczone pustymi polami łatwiej objąć za cel, a puste pola otoczone żetonami są świetnym miejscem na postawienie żetonu z karty z umiejętnością obszarową, czyli ocena AI była niezgodna z założeniami ryzyka.

Od teraz AI przed każdym ruchem wykonuje mini-symulację planszy która powstałaby po wykonaniu ruchu. Zwiększa to narzut obliczeniowy, ale znacząco poprawia ocenę ryzyka ruchów w niektórych sytuacjach. Dodatkowo zmniejsza to narzut pracy związany z programowaniem nowych umiejętności oraz zmniejsza ryzyko występowania błędów. W następnych aktualizacjach postaram się zoptymalizować nowy algorytm oraz dostosować do niego niektóre fragmenty AI.

Zmiany:
- Dodano nazwy umiejętnościom które były dodane w poprzedniej aktualizacji bez nazw.
- Od teraz opis umiejętności tworzącej Zdradzieckie Żetony uwzględnia informacjęo tym, że generują one punkty dla przeciwnika.

- Naprawiono błąd który sprawiał, że przyciski w menu ustawień były w nieodpowiednim miejscu.
- Naprawiono błąd który sprawiał, że po wybraniu nieprawidłowego zestawu kart żetonów do gry powodowało zniknięcie menu.
- Naprawiono błąd który sprawiał, że Uparte Żetony nie zawsze poprawnie naliczały punkt po stronie serwera.
- Naprawiono błąd który sprawiał, że tooltipy kolidowały z obiektami jeśli znajdowały się obok nich. Utrudniało to wyjście m.in. z biblioteki.
- Naprawiono błąd który sprawiał, że podgląd zestawu kart żetonów w trybie hotseat pokazywał zestaw kart żetonów tylko jednego gracza.

Nowe karty:


Umiejętność ta sprawia, że typ zagrywanego żetonu zostaje zamieniony z typem najsłabszego żetonu będącego celem. Dzięki tej umiejętności możemy przenosić cenne dla nas typy żetonu w inne miejsce planszy, co w wielu przypadkach pozwala lepiej spożytkować ich cechy. Możemy też odebrać przeciwnikowi cenne typy żetonów lub przekazać mu typ żetonu który zadziała na jego niekorzyść.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz