piątek, 18 sierpnia 2017

Aktualizacja 0.8.0

Nową wersję gry można pobrać pod tym adresem:
https://drive.google.com/open?id=0B_YKEPym2wKDVGJKZk9Vb0pPVk0

Zasady gry można znaleźć pod adresem:
http://tokenbattle.blogspot.com/2016/07/zasady-gry.html

Nowości:
- Od teraz w trakcie gry po wejściu w historię ruchów można kliknąć na dowolną miniaturkę planszy aby zobaczyć jak wyglądała plansza przed wykonaniem ruchu związanego z tą miniaturką. Dzięki tej funkcjonalności gracz będzie mógł przypomnieć sobie jak plansza wyglądała parę tur wcześniej.
- Od teraz żetony i umiejętności mają swoje nazwy.
- 5 nowych kart żetonów.

Zmiany w żetonach i umiejętnościach:
- Od teraz umiejętność dająca ekstra turę przeciwnikowi zapewnia extra turę wszystkim przeciwnikom zamiast następnemu graczowi, który w przypadku trybu sandboxu był graczem używającym umiejętność.
- Od teraz umiejętność dająca ekstra turę właścicielowi wymaga objęcia obszarem umiejętności 4 żetony, zamiast obejmować wszystkie możliwe pola. Dzięki tej zmianie działanie umiejętności jest bardziej intuicyjne, oraz ułatwia to aktywację nowego żetonu który ma obszar działania 8 pól.
- Od teraz żetony raniące co turę pierwsze napotkane żetony w orientacji pionowej/poziomej będą to robić tylko po turach właściciela.

AI:
- Od teraz AI nie będzie się wieszało w sytuacji gdy 4 wieżyczki biją się wzajemnie.
- AI teraz dokładniej określa ryzyko związane z umieszczaniem żetonów w pobliżu krawędzi.

UI:
- W edytorze zestawów żetonów zamieniono miejscami kolekcję kart z zestawem żetonów, aby ułożenie odpowiadało standardom w dzisiejszych grach (gdzie zwykle kolekcja kart jest po lewej stronie lub na górze, a budowany przez graczy zestaw jest po prawej stronie lub na dole).

Tooltipy:
- Dotychczas na małych rozdzielczościach gry tooltipy mogły wychodzić poza górną krawędź ekranu. Aby temu zapobiec od teraz tooltipy wyświetlają się z boku kursora gdy nie mieszczą się wyżej.
- Od teraz tooltipy nie zasłaniają obiektu który opisują. Jeśli obiekt jest fragmentem innego obiektu (np. ikona umiejętności jest fragmentem całej karty), to cały obiekt nie będzie zasłoniony.
- Tooltipy teraz poprawnie wyświetlają się po najechaniu myszką na obiekty w podglądzie historii meczów i zestawów żetonów w trakcie gry.

Naprawione błędy:
- Od teraz żeton odpychający będzie poprawnie się szarzał gdy jego efekt nie zadziała na żeton.

Omówienie nowych kart żetonów:



Żeton ten generuje punkty dla przeciwnika. W pewnym sensie jest to żeton o wartości ujemnej, bo zamiast ułatwiać nam zwycięstwo utrudnia nam je. Jednak im słabszy żeton, tym mocniejsze umiejętności przypisane do karty, a więc wprowadzenie tego żetonu znacznie zwiększyło możliwości projektowania gry.



Umiejętność oznaczona tym symbolem przejmuje kontrolę nad żetonami które są celem umiejętności, ale wzmacnia żeton który sami postawiliśmy o wartość przejętych żetonów. Umiejętność tą posiadają tylko żetony generujące pukty dla przeciwnika, więc odzyska należącą do niego wartość. Umiejętność świetnie się sprawdza to przejmowania żetonów specjalnych, których główną zaletą jest ich umiejętność, a nie wartość, ale sprawdza się także w sytuacjach w których chcemy przejąć żetony o dużej sumie wartości.


Ta umiejętność kradnie 1 pkt. wartości od naszych przyjaznych żetonów w obrębie działania umiejętności. Pozwala nam ona na pozbycie się naszych żetonów o niskich wartościach bez ponoszenia konsekwencji, a samo odblokowanie pól może zaskoczyć przeciwnika, odsłaniając jego słabe strony. Dodatkowo dzięki tej umiejętności możemy zredukować nieco wartość żetonów które generują punkty przeciwnikowi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz